Паркиране в Русе

Всеки ден в Русе се регистрират средно около 70 моторни превозни средства. Иначе сме в криза, но това, нас русенци, явно не ни плаши. Забелязали ли сте как между 17 и 18 часа в центъра стават все повече задръствания? А прави ли ви впечатление как всеки път, преди да паркирате, се лутате и обикаляте с колата поне 10-ина минути, докато си намерите „свещените” места за паркиране. Е, от русенската община вече работят по въпроса, търсейки алтернативи за паркиране. Нали сме си град на моловете, покрай тях ще „намажем” и с някой друг подземен паркинг, а и не само…


Доходното здание 
След събарянето на грубия строеж на Доходното здание шофьорите ще се „облажат” с 230 паркоместа на едно от най-апетитните кътчета в центъра на града. За какво става въпрос? На мястото на трите недовършени корпуса ще се изградят две парконива с общо около 85 места за паркиране. Друг конструктивен вариант предвижда двете нива да се вържат със сградата на старата полиция на ул. „Черно море” 2, което ще освободи над 150 паркоместа. Простата сметка сочи нарастване на местата за паркиране с 230, което ще реши доста проблеми на шофьорите.

Модерен паркинг сгада
Русенският университет 
Ако се обърнем към Русенската Алма Матер, освен куп студенти, ще видим и куп струпани автомобили – гледката малко наподобява пазар за коли. В действителност цари голям хаос пред РУ „Ангел Кънчев”, възможностите за комуникация и движение са плачевни, но и за това са помислили от градската управа. Проблемът може да се реши, ако някои улици бъдат разширени, това ще осигури ценните места за паркиране. Идеята е ул. „Студентска” да слезе като ниво под главния вход на Ректората, т.е. да има пешеходна връзка до автобусните спирки, без да се пресича улицата. Освен това, ще се потърси и възможност за подземно паркиране с цел освобождаване на автомобилното напрежение.

И пак „Възраждане”,
но този път в района на „Париж”. Ако си спомняте, тук имаше едни недовършени подземни гаражи, които все за нещо се тъкмят и все нищо не излиза. Новият им собственик възнамерява да превърне мисията във възможна и скоро там да се радваме на хубави и спретнати подземни гаражи.

Еко решение
Паркът на възрожденците
Веднага заговорвам в цифри – 170 паркоместа как ви се струват? Редовното струпване на автомобили по алеи „Възраждане” изнервя до краен предел живущите там . Затова се предвижда тревният участък, успоредно на алеите, да се бъде „префасониран” и да се изградят около 170 места за паркинг.

Разходката ни може да продължи дълго, предвидени са още изненади, но всичко с времето. А сега ви оставям, за да не ми заеме някой мястото за паркиране пред блока.

Оставяме ти място за коментар.

7 коментара:

  1. Това с Алеи Възраждане е ужасна идея. "Тревнияt участък" е част от парка! Ако искат да направят паркинг да направят подземен под "участъка". И не е парк на Възрожденците, а Парк на Младежта!

    ОтговорИзтриване
  2. Идеите не са лоши, но докато не видя, не вярвам...

    ОтговорИзтриване
  3. Това че сме в криза не значи че не трябва да имаме коли- все пак са над 10 годишни не са нови,а не може още да вървим с каруци нали!Блоковете са строени един вид общежития и не е съобразено по едно паркомясто за семейство- все пак чакаш 10 години за кола а може и да не успееш да я дочакаш.Общината не прави нищо по въпроса с паркоместата освен да обере за сетен път и без това обрания народ.В центровете на всеки голям град има огромни подземни паркинги това е решението и да се забрани да се строи блокове без необходимите паркоместа.

    ОтговорИзтриване
  4. Абе каква тревна площ ще махате ве. Що за решение на проблема е това?? На запад хората се чудят как да озеленяват, ний ще махаме, щот да можем да си паркираме дараците. Градинката пред у-ще Христо Ботев уж щяха да я разширяват, а то ко стана ... паркинг ... за новия хотел - перачница на пари. Аман вече от селяния, русенеца пари за храна няма ама за тон ръждясало желязо да поддържа има. Ще кажеш егати огромния мегаполис дет` сме, че да не можем без коли. Градският транспорт празен, но пък всеки си има собствена "кола". Жалка гледка сме да ви кажа ... лошото е че не можем да се видим острани колко сме зле. Имам приятел дет взема 300лв заплата обаче налива всеки ден на кола да се види колко е преуспял, а аз дет вземам над 3K вървя пеш с риск да ми се счупят краката и да отслабна. Не е проблема паркоместата приятели, проблема е чалгарския ни манталитет, културата ни, начина ни на мислене, комплексарщината.

    ОтговорИзтриване
  5. Всичко "шест" .., и добре ще се получи.., но определено подкрепям Кирил.., относно Алей Възраждане ...., там определено има пре достатъчно терен да се направят подземни гаражи, дори без да се докосне структурата на земята отгоре и самия парк..., живеем във време в което строим жлакови линии в дълбините на океаните.., а едва ли 10 метра почва биха ни замислили ... (всичко е до желание)

    Поздрави: Жоро - SHNICI

    ОтговорИзтриване
  6. Проблема с движението и паркирането в Русе е наистина сериозен ... обаче не трябва да се мисли само за паркиране ... а и за безепосността на движението щото аз мога да преброя на пръстите на едната си ръка пешеходните пътеки ... да не говорим за разбитите тротоари по Борисова от паркиране на автомобили върху тях.

    ОтговорИзтриване
  7. Според мен по-добра идея би било актуализирането на местните данъци за автомобили, нереално е автомобил на 20г. да се облага с 12лв. данък и насърчаването за използване на алтернативен транспорт - градски, велосипед или мотопед - за което е нужна по-добра инфраструктура ( велоалеи, седянки за велосипеди и т.н). Все пак от край до край са 20мин. с автомобил.

    ОтговорИзтриване